Betalningsvillkor
Här kan du läsa om våra betalningsmedel och villkor.
MasterCard
Visa
PayPal
Klarna (faktura)
Betalar du med kreditkort ombeds du ange kortets kontrollsiffror. Du hittar de tre siffrorna på baksidan av kreditkortet. Kontrollsiffrorna är nödvändiga för att betalningen ska kunna genomföras och för att upprätthålla en hög säkerhetsnivå. Det kan även finnas andra motsvarande säkerhetsåtgärder.
När din vara lämnar vårt lager för att levereras, dras din betalning enligt vald betaltjänst.
Alla angivna priser för varor, leveransomkostnader och andra omkostnader är inklusive skatter, moms och avgifter.
Omkostnader gällande leverans, frakt eller porto kan variera och läggs till för varje beställning.
Tänk på att om du byter leveransland kan det påverka pris och leveranskostnader för din beställning.
Priserna på webbplatsen visas i den valuta som gäller för ditt land. Använd funktionen Välja land högst upp på webbplatsen om du vill ändra ditt val av land. Din leveransadress avgör vilken valuta du blir debiterad i.
Tänk på att ändringen av land dit leveransen ska ske kan påverka pris och leveranskostnader.
Varor levereras till den adress som anges vid beställningen. Vi levererar bara till privat- och företagsadresser, inte till postboxar.
Din vara levereras veckodagar måndag till fredag. Tidpunkten för leverans beror på vilken transportmetod som används.
Du måste kvittera för varorna vid mottagandet. Det behöver nödvändigtvis inte vara du som kvitterar. Personer på leveransadressen (exempelvis en familjemedlem, en vän, en receptionist) kan alltså kvittera mottagandet med bindande verkan för dig.
Vår leverantör gör minst två leveransförsök. Vid varje leveransförsök lämnar transportören ett kvitto som informerar dig om detaljerna för nästa leveransförsök och eventuell möjlighet att hämta varorna själv. Transportören förvarar vanligtvis varorna upp till sju dagar innan de skickas i retur till oss som icke-levererat. Tänk på att transportören även kan leverera till din granne om du har godkänt detta och omständigheterna tillåter.
Tänk på att du ansvarar för varan efter leverans. Ser förpackningen ut att vara skadad bör du inte ta emot varan. Vill du klaga över eventuella fel och brister ska du informera oss om det, läs mer under "Varor med fel och brister".
Du kan följa din beställning genom att använda den spårningslänk som du får i beställningsbekräftelsen och information om att din beställning är på väg. Tänk dock på att det kan ta upp till 24 timmar från det att du mottog länken tills den är aktiv på transportörens webbplats.
Du kan även kontrollera din beställningsstatus och hitta spårningsinformation på vår webbplats. Om du har ett konto hos oss loggar du bara in och tittar under 'Beställningar' där all information finns. Om du inte har ett Masai-konto kan du använda funktionen 'Spåra beställning'.